Dagje Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van José - WaarBenJij.nu Dagje Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van José - WaarBenJij.nu

Dagje Uruguay

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

21 Januari 2013 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Dagje naar Uruguay geweest. We hadden verwacht met de groep naar Uruguay te gaan, maar dat liep anders. Ze zouden zo kort in Buenos Aires zijn, dat ze besloten daar te blijven. Het gevolg was dat wij zelf de avond ervoor nog tickets moesten regelen voor de overtocht en we een tango optreden misten. Er zijn drie klasses, maar alleen de duurste was nog over. Daarom maakten we de overtocht in luxe leren stoelen en zaten we in onze korte broeken tussen de snobs. In een uur tijd waren we in Colonia, een kleine stad in Uruguay dat leeft van toerisme. In Colonia besloten we de kustlijn te volgen en dat bleek een juiste keuze te zijn. Het leidde ons naar het stadje met een oude stadsmuur en brug. Daarachter waren de winkeltjes en de nodige eettentjes. Ze hebben zelfs een vuurtoren die je kan beklimmen voor een mooi overzicht van de stad.

Toen we echt ieder straatje hadden bezocht besloten we de resterende tijd door te brengen op het strand. Iets dat Buenos Aires volledig ontbeert. Verderop gingen mensen de zee in en werd een petje op een rots in zee gelegd. Het wachten was dus slechts tot de zee het petje opslokte. Het duurde langer dan verwacht en nadat wij flink waren verbrand en we echt moesten opschieten om de boot niet te missen, gebeurde het toch nog. We waren aangekleed en stonden op het punt het strand te verlaten en zagen nog net dat het petje de zee werd ingetrokken en doelloos het wijde sop koos.