Cotopaxi beklommen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van José - WaarBenJij.nu Cotopaxi beklommen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van José - WaarBenJij.nu

Cotopaxi beklommen

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

19 Februari 2013 | Ecuador, Quito

Weer vroeg de bus in, want we rijden vandaag weer naar Quito. Onderweg zijn we met de bus tot 4500 meter de Cotopaxi op gereden. Daarna hoefden we slechts 300 meter te klimmen. Zonder sjaal, wanten en winterjas was het behoorlijk fris. In het begin hagelde het en doordat het ook nog behoorlijk waaide, striemde dat lekker in het gezicht. Daarna begon het te sneeuwen, maar we wilden de berghut halen op 4800 meter. Het bleek een behoorlijk zware opgave te zijn in de ijle lucht, maar we hebben allebei de berghut gehaald. De dolle hond vond het echter nog niet genoeg en is nog even alleen verder geklommen om echt tussen de sneeuw te staan. Hij dacht dat hij op circa 5000 meter stond, maar waarschijnlijk was het iets minder. In ieder geval een hele prestatie.