Piranha's en safaritocht - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van José - WaarBenJij.nu Piranha's en safaritocht - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van José - WaarBenJij.nu

Piranha's en safaritocht

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

29 Januari 2013 | Brazilië, Pantanal

Het Piranhavissen vanmorgen hebben we aan ons voorbij laten gaan. De safaritocht aan het eind van de middag inclusief wandeling hebben we wel meegemaakt. Ook nu hebben we weer enorm veel vogels gezien. Op een bepaalde plek lagen honderden, volgens de lokale gids, duizenden kaaimannen bij elkaar. Opvallend is dat de capibara's daar gewoon tussen zitten, maar ze doen elkaar niets. Veel voorkomende vogels zijn de reiger, de tijgerreiger, de gier, diverse papegaaien en natuurlijk de toekan. Daarnaast zijn er nog veel kleinere vogelsoorten.

Toen het donker werd, werd er met een zoeklicht naar dieren gezocht. Zo werd nog een vosje waargenomen. Vanaf de wagen keken we over de velden naar de zonsondergang. Daarna heb ik alleen nog oog gehad voor de prachtige sterrenhemel.