Dolfijnen spotten en oudejaarsnacht - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van José - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten en oudejaarsnacht - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van José - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten en oudejaarsnacht

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

31 December 2012 | Costa Rica, Sámara

De volgende ochtend vroeg naar het strand. De boot lag al klaar, maar er bleken nog vier Amerikanen mee te gaan.

De gids had een hengeltje uitgegooid en een tonijn gevangen. Toen we aangaven dat we het niet prettig vonden dat het dier lag te spartelen en of hij hem terug wilde zetten, was het te laat. Het dier bleek dood te zij en bleef in de boot liggen.

Het duurde even, maar de gidsen staan altijd in contact met elkaar en zo vonden wij de dolfijnen. Het is lastig om mooie foto's te maken, maar bijgaand een bewijs dat we ze hebben gezien. Het blijft een mooie ervaring om te zien hoe de dolfijnen met ons spelen.

Daarna is er nog even gesnorkeld. Hier hadden we niet op gerekend en hebben er niet aan meegedaan. We hadden dit al eerder gedaan en hebben het erbij gelaten.

Terug op het strand hebben we wat gegeten op een tentje aan het strand en wat inkopen gedaan bij de supermarkt.

In Costa Rica schijnt het traditie te zijn om een barbecue te houden op oudejaarsavond. Deze traditie hebben we opgepakt en onze eigen barbecue georganiseerd.

Rond 23.00 uur zijn we naar het strand gelopen. Op het strand waren vreugdevuren aangestoken. Er werd al wat siervuurwerk afgestoken. Ook werden er wensballonnen opgelaten. Vanuit de diverse strandtentjes klonk muziek. De sfeer op het strand was gezellig. Er was zelfs bijna volle maan. Om middernacht werden er na de gelukswensen door de locale bevolking nog wat siervuurwerk afgestoken en zelf dronken we een paar slokken champagne. Heel mooi om dit mee te hebben mogen maken.