Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van José - WaarBenJij.nu Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van José - WaarBenJij.nu

Guayaquil

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

14 Maart 2013 | Ecuador, Guayaquil

Guayaquil is een redelijk moderne stad met veel winkels. Hoogtepunt voor ons was het leguanenpark. Een stadspark waar de leguanen vrij rondlopen. Er zijn ook vissen en schildpadden in het park. Dit park ligt tegenover de onmisbare kathedraal. Een paar blokken verderop ligt de rivier. We waren toevallig net getuige van het aantreden van de bemanning van een groot zeilschip. In de rivier dreef enorm veel hout en grasplakken. Guayaquil heeft te kampen met overstromingen en delen van de stad zijn geëvacueerd. Wij zagen als het ware de stad voorbij drijven. Op een avond onweerde het hier en na het diner liepen we nog even de straat op. De hele straat stond blank. Het leek wel een klein riviertje. De autobanden zakten er voor de helft in weg. Ach, ze reden toen in ieder geval, want de meeste tijd staat overdag de hele stad dicht met auto's en ondanks hun getoeter is er nauwelijks beweging in die massa te krijgen. "Gelukkig" worden wij om half drie 's nachts gehaald voor onze vlucht naar Panama.