Paraguay - Reisverslag uit Encarnación, Paraguay van José - WaarBenJij.nu Paraguay - Reisverslag uit Encarnación, Paraguay van José - WaarBenJij.nu

Paraguay

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

23 Januari 2013 | Paraguay, Encarnación

Gisteren met de nachtbus vertrokken en vandaag aangekomen in Paraguay. We hebben gewandeld in het stadje en zelfs een winkel gevonden die nog wat ansichtkaarten had. Het waren de laatsten van elk soort. Ze kennen het verschijnsel van ansichtkaarten versturen nog niet en zijn dus ook nog niet op het toerisme ingesteld. Het postkantoor bleek behoorlijk buiten de stad te liggen en was voor ons lopend niet bereikbaar.

's Middags hebben we nog twee ruïnes van Jezuïeten bezocht. De eerste (Jesus) is nooit afgebouwd en dus nooit in gebruik geweest. De Spanjaarden hadden de Jezuïeten voor die tijd al verdreven. De tweede ruïne (Trinidad) is wel in gebruik geweest, maar om dezelfde reden verlaten. Beide ruïnes waren gelijk van opzet en staan allebei op de Unesco werelderfgoedlijst. Volgens de plaatselijke gids werd er bij de bouw goed samengewerkt met de plaatselijke bevolking, maar internet geeft een andere lezing van de historie.